بهبود یافتگان اعتیاد به تمام شیاطین «نه» گفتند

تبلیغات

اعتیاد

وبلاگ-کد لوگو و بنر

بهبود یافتگان اعتیاد به تمام شیاطین «نه» گفتند

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، علی‌اکبر پراوزان بعد از ظهر امروز در همایش تقدیر از بهبود یافتگان اعتیاد اظهار کرد: انسان با تکیه بر نیروی وجود خود می‌تواند توانمندی‌هایش را پرورش دهد.

وی افزود: بهبود یافتگان اعتیاد انسان‌هایی هستند که خود را رشد داده و به همه شیاطین «نه» گفته‌اند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر با تاکید بر اینکه هیچ‌کس از دام اعتیاد در امان نیست، تصریح کرد: با ایمان و صبر می‌توان هجمه‌های وارده به انسان را کنترل کرد.

وی اهمیت خانواده‌ها را نسبت به تربیت فرزندان مهم قلمداد کرد و گفت: ورزش نیز تا حد زیادی می‌تواند به جلوگیری و یا ترک اعتیاد کمک کند.

پراوزان با بیان اینکه ایران در مسیر توزیع مواد مخدر قرار دارد، خاطرنشان کرد: خانواده‌ها باید مراقبت بیشتری از فرزندانشان کنند.

وی در آمد حاصل از فروش مواد مخدر را بسیار بالا عنوان کرد و ادامه داد: قاچاقچیان از تمام امکانات خود برای فروش مواد استفاده می‌کنند.

این مسئول با تصریح بر اینکه انسان‌های سالم اسیر دام اعتیاد نمی‌شوند، یادآور شد: باید از تجربه بهبود یافتگان استفاده مطلوب شود.

وی به لزوم مبارزه همه جانبه با معضل اعتیاد اشاره کرد و یادآور شد: آمارها نشان می‌دهد که در صحنه مبارزه فیزیکی رشد عملیات داشته‌ایم.

پراوزان با تاکید بر اینکه مبارزه با اعتیاد باید اجتماع‌محور باشد، خاطرنشان کرد: اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر یک اصل در راستای نجات از اعتیاد است.

وی با اشاره به اهمیت انجمن‌های پیشگیری از اعتیاد خاطرنشان کرد: همه باید دست در دست هم اعتیاد را در جامعه ریشه‌کن کنیم.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر اضافه کرد: طبق قانون هر معتادی که قصد ترک داشته باشد مجرم محسوب نمی‌شود و همیشه راهی برای نجات از چنگال اعتیاد وجود دارد. 

آموزش کنترل اعتیاد از سطح پیش‌دبستانی تا دانشگاهی

معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی گیلان نیز در همایش مذکور با بیان اینکه بیش از یک‌میلیون و 300 هزار نفر در کشور درگیر اعتیاد هستند، گفت: بیشتر مبتلایان به اعتیاد را افراد متاهل تشکیل می‌دهند.

سعید سادات‌منصوری با بیان اینکه تعداد زیادی از بهبود یافتگان به چرخه اعتیاد باز می‌گردند، تصریح کرد: از تمام روش‌های درمانی به‌ویژه از تجربیات همتایان برای بهبودی کامل معتادان استفاده می‌کنیم.

وی با اشاره به ظهور بیش از 100 نوع ماده مخدر در طول چند ماه گذشته، خاطرنشان کرد: بزرگ‌ترین هدف ما آشنایی کامل مردم با مواد مخدر است.

این مسئول با تصریح بر اینکه با آموزش افراد در صدد کنترل اعتیاد هستیم، افزود: در این راستا آموزش از سطح پیش‌دبستانی تا دانشگاهی در دستور کار قرار گرفته است.

وی با اشاره به عزم جهانی برای مبارزه با مواد مخدر اظهار کرد: یکی از معاونت‌های سازمان ملل در رابطه با اعتیاد فعالیت می‌کند.

سادات‌منصوری خاطرنشان کرد: در دهه مبارزه با مواد مخدر تاکید زیادی روی ورزش وجود دارد زیرا ورزش می‌تواند انگیزه و شور و شعف را در جوانان ایجاد کند.

به گزارش فارس، در این همایش از 23 نفر بهبود یافته از چنگال اعتیاد تجلیل شد.




مطالب مرتبط
.